Meny

Mina val: Rensa allt×
UNDRAR DU ÖVER NÅGOT?
Ring oss på 08 - 551 127 50
Skicka epost på kundservice@brandos.se


×
Så skönt! Nu är den sparad!
Och där hamnade en favorit till i samlingen :)
×
Vad hände nu?
Något knasigt hände, prova att ladda om sidan och försök igen
×
Opa! Där satt den.
Skon ligger i varukorgen nu. Här hittar du kassan.
×
>Hoppsan Kerstin!
Det blev nåt knas. Skon kunde inte läggas i varukorgen. Kanske var det nån annan som knyckte den sista framför ögonen på dig.

Retur & återköp

Hur gör jag för att byta en vara?

Vill du byta storlek eller till en annan vara: returnera varan som du fått och lägg en ny order på det som du vill ha istället.

Hur gör jag för att returnera en vara?

Lägg tillbaka varan i den förpackning du mottog den i. Slå in paketet med papper eller plast. Emballera paketet ordentligt. Skor ska vara i kartongen du mottog dem i. Kartongen ska vara i väsentligen oförändrat skick.

- Med returfraktsedeln står Brandos för frakten. Returfraktsedeln ligger alltid med i paketet när du får din beställning. Fäst returfraktsedeln utanpå paketet.

- Lämna in paketet på paketutlämningsstället.

- Se gärna till att få ett kvitto på returen från paketutlämningsstället, där kolli-ID för returen framgår. Det gör det lättare att följa tillbakaleveransen om det skulle behövas. 

 

Returfraktsedeln kommer alltid med ditt paket. Om du slängt eller tappat bort den, kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se, så mailar vi en ny returfraktsedel till dig och du slipper betala för frakten. Emballera paketet väl för att undvika fraktskador. Undvik till exempel att klistra fast fraktsedeln på skokartongen eller skicka den utan ytterligare emballage. Se till att få ett kvitto på returen från paketutlämningsstället, där kolli-ID för returen framgår. Det gör det lättare att följa tillbakaleveransen om det skulle behövas.

När måste jag senast skicka tillbaka varorna för att få pengarna tillbaka?

Du har öppet köp i 30 dagar från det datum då vi levererade din beställning (det datum du fick mail med leveransinformation). Under den perioden kan du helt kostnadsfritt skicka tillbaka varan och få dina pengar åter.

Hur vet jag om ni mottagit min retur?

Du får ett mejl med bekräftelse till den e-postadress du har registrerat hos oss så snart din retur har blivit registrerad utav vårt lager.

När och hur får jag mina pengar tillbaka?

Vi gör en återbetalning av godkända returer inom 30 dagar från att vi mottagit skorna. Med hjälp av returfraktsedeln identifieras ditt kundärende automatiskt. Vid kreditkortsköp krediteras alltid kortet. Om du har betalat mot faktura får du ett mail från Klarna där de efterfrågar dina återbetalningsuppgifter för att kunna återbetala dig för din retur.

Jag hittar inte min returetikett. Vad gör jag?

Du har öppet köp i 30 dagar från att din beställning skickades. Med returfraktsedeln är det fri returfrakt .

Om du tappat bort din förbetalda returetikett, ta kontakt vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se, så skickar vi en ny till dig per e-post.

Vad gör jag med fakturan om jag returnera delar av eller hela min order?

Kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se så att vi kan informera Klarna om din retur samt ge dig information om inbetalning.

Hur reklamerar jag en produkt?

Kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se och berätta varför du vill reklamera varan. Kundservice hjälper dig med reklamationen. Om det är möjligt att reparera varan rekommenderas du att gå till en skomakare/skräddare och sedan skicka in kvittot till oss. Går det inte att reparera varan mailar vi en särskild returfraktsedel till dig, så du slipper betala för frakten. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen får du tillbaka pengarna du har betalat för varan.

Oj!
Ingen träff.
Rensa allt×