Meny

Mina val: Rensa allt×
UNDRAR DU ÖVER NÅGOT?
Ring oss på 08 - 551 127 50
Skicka epost på kundservice@brandos.se


×
Så skönt! Nu är den sparad!
Och där hamnade en favorit till i samlingen :)
×
Vad hände nu?
Något knasigt hände, prova att ladda om sidan och försök igen
×
Opa! Där satt den.
Skon ligger i varukorgen nu. Här hittar du kassan.
×
>Hoppsan Kerstin!
Det blev nåt knas. Skon kunde inte läggas i varukorgen. Kanske var det nån annan som knyckte den sista framför ögonen på dig.

Köpvillkor

Köpvillkor

Leverans

Vi har alltid snabb leverans när du beställer skor från Brandos. Du får meddelande per mejl när ditt paket är på väg till dig. Sedan får du en avisering när paketet anlänt till ditt utlämningsställe. Vi rekommenderar att du uppger ditt mobilnummer vid beställning, så får du avisering via SMS, det snabbaste sättet.

Har du frågor?  Kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se

Frakt och avgifter

Fri retur

Brandos står för fraktkostnaden vid returer, givet att du använder vår returfraktsedel. Har du tappat bort din retursedel kan vi skicka en ny till dig per e-post.  Kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se

Betalningsalternativ

Betalning sker på följande sätt:

* Kortbetalning med Visa eller MasterCard.

* Direktbetalning via Swedbank / SEB / Handelsbanken / Nordea.

* Faktura via Klarna 14 dagar netto. (Se även "Villkor vid fakturaköp" nedan.)

* Delbetalning via Klarna Konto. (Se även "Villkor för Klarna Konto" nedan.)

Kortuppgifter lagras inte och all kortinformation hanteras över SSL-kryptering.

 

Villkor vid fakturaköp


Klarna

Köp nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

0 kr i uppläggningsavgift. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

 

Villkor för Klarna Konto


Klarna

Delbetala från 50 kr/mån!


Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Köp nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,90% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)

Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Generella kampanjvillkor gällande presentkort med minimum ordervärde

Koden är giltig vid ett köptillfälle till i kampanjen angivet slutdatum. Minimum ordervärde anges för respektive kampanj. Om det slutgiltiga ordervärdet efter eventuell retur understiger minimum ordervärde kan rabatten ej nyttjas. Erbjudandet kan inte kombineras med andra värdekoder eller presentkort.

Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtas inom 14 dagar skickas automatiskt tillbaka till BRANDOS.se.

Ångerrätt

Ångerrätt innebär att du i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har rätt att frånträda ditt avtal inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag då du som konsument tar emot varan. Under ångerrätten kan du frånträda avtalet genom att lämna eller sända oss ett meddelande om att du önskar göra så. Vi har enligt distans- och hemförsäljningslagen skyldighet att snarast och senast 30 dagar efter att vi mottagit den returnerade varan återbetala vad du betalat. Ångerfristen gäller endast om varan hålls i väsentligen oförändrat skick. Du behöver inte meddela oss om du ångrar köpet, men vill du berätta för oss att skorna är på väg tillbaka så går det såklart bra. Mejla eller ring vår Kundservice, eller skicka in den här ångerblanketten.

Öppet köp

Brandos erbjuder, utöver den lagstadgade ångerrätten, öppet köp. Om du inte är nöjd med dina varor kan du returnera utan kostnad inom 30 dagar från fakturadatum. Det enda kravet för fri retur är att varorna är oanvända och att förpackning inte är skadad. Om varan är använd godkänns inte returen. Skor ska vara i kartongen du mottog dem i. Kartongen ska vara i väsentligen oförändrat skick.

Så fort vi fått returpaketet granskas det och givet att det är utan anmärkning sker återbetalning inom 30 dagar.

Återbetalningen görs av säkerhetsskäl endast till samma kort/konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Vid eventuell återbetalning av kortköp krediteras ditt kort med hjälp av ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Din kortinformation har alltså inte sparats av BRANDOS.se.

Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav - dessa kommer inte att lösas ut.

Vill du byta storlek eller byta till en annan vara: returnera varan som du fått och lägg en ny order på skorna du vill byta till.

 

Returfraktsedeln kommer alltid med din leverans. Om du slängt eller tappat bort den, kontakta oss, så mailar vi en ny returfraktsedel till dig och du slipper betala för frakten. Emballera paketet väl för att undvika fraktskador. Undvik till exempel att klistra fast fraktsedeln på skokartongen eller skicka den utan ytterligare emballage. Se till att få ett kvitto på returen från paketutlämningsstället, där kolli-ID för returen framgår. Det gör det lättare att följa tillbakaleveransen om det skulle behövas.

 Läs mer om returer och återbetalning.

 

Reklamation

Kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se och berätta varför du vill reklamera varan. Kundservice hjälper dig med reklamationen.

Om det är möjligt att reparera varan rekommenderas du att gå till en skomakare/skräddare och sedan skicka in kvittot till oss. Går det inte att reparera varan mailar vi en särskild returfraktsedel till dig, så du slipper betala för frakten. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen får du tillbaka pengarna du betalat för varan.

Prisgaranti

Visst vore det snopet att beställa från oss och upptäcka samma produkt till ett lägre pris i en annan butik nästa dag? Ingen fara! Vi har prisgaranti. Läs villkoren för prisgarantin här

Lagar och tvister

Köp genom Brandos styrs främst av Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen. Dessutom åtar sig Brandos frivilligt att följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden i samband med en tvist.

Personuppgifter

Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Brandos i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar till oss, så som adress, namn, personnummer, e-postadress och telefonnummer kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Brandos och dess närstående bolag. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att Brandos ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna Brandos köpvillkor samtycker du till ovanstående.

Minderåriga

Om du är minderårig (yngre än 18 år) så måste du ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.

Tryckfel

Vi reserverar oss för tryckfel och felprissättningar på sajten och förbehåller oss rätten att avslå ordrar.

 

Reklamation

Så här gör du en reklamation:

kontakta vår kundservice på telefon: 08-55 11 27 50 eller genom att skicka e-post till kundservice@brandos.se och berätta varför du vill reklamera varan. Kundservice hjälper dig med reklamationen.

Om det är möjligt att reparera varan rekommenderas du att gå till en skomakare/skräddare och sedan skicka in kvittot till oss.

Går det inte att reparera varan mailar vi en särskild returfraktsedel till dig, så du slipper betala för frakten.

När vi mottagit varan och godkänt reklamationen får tillbaka pengarna du betalat för varan.

 

Ångerrätt

Ångerrätten följer av Distans- och Hemförsäljningslagen (2005:59) och är enligt lag 14 dagar och gäller från den dag du har mottagit din vara. För att utnyttja ångerrätten behöver du returnera eller informera oss om att du kommer att returnera inom 14 dagar från det att du mottagit varan samt att varan hålls i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att frånträda ångerrätten genom att lämna eller sända oss ett meddelande om detta inom ångerfristen (2 kap. 9 § och 13 § distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Därefter är du skyldig att återsända varan til oss. Senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur kommer vi att återbetala dig beloppet motsvarande den varan du returnerat (2 kap. 14 §distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) . 

Returfraktsedeln kommer alltid med ditt paket. Om du slängt eller tappat bort den, kontakta Kundservice, så mailar vi en ny returfraktsedel till dig och du slipper betala för frakten.

Emballera paketet väl för att undvika fraktskador. Undvik till exempel att klistra fast fraktsedeln på skokartongen eller skicka den utan ytterligare emballage. Se till att få ett kvitto på returen från paketutlämningsstället, där kolli-ID för returen framgår. Det gör det lättare att följa tillbakaleveransen om det skulle behövas.

Så fort vi fått returpaketet granskas det och givet att det är utan anmärkning sker återbetalning inom 20 dagar.

Återbetalningen görs av säkerhetsskäl endast till samma kort/konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Vid eventuell återbetalning av kortköp krediteras ditt kort med hjälp av ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Din kortinformation har alltså inte sparats av Brandos.

Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav - dessa kommer inte att lösas ut.

Vill du byta storlek eller till en annan vara: returnera varan som du fått och lägg en ny order på skorna du vill byta till.

 

Åldersgräns

Om du är minderårig (yngre än 18 år) så måste du ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.

Oj!
Ingen träff.
Rensa allt×